Ta witryna wykorzystuje pliki cookie
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies
CZ

e - Turystyka
A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisane przez: admin

IZERSKI SZLAK CIETRZEWIA OTWARTY!

Już kolejny raz dzięki zaangażowaniu Gminy Mirsk i Gminy Świeradów-Zdrój udało się uzgodnić warunki współpracy i otworzyć Izerski Szlak Cietrzewia dla biegaczy narciarskich. Trasa podobnie, jak w latach poprzednich biegnie przez Przełęcz Łącznik Drogą Telefoniczną do Polany Izerskiej, następnie w stronę Chatki Górzystów. Terminy zakładania śladu będą publikowane w zakladce Turystyka. Projekt jest finansowany przez Gminę Świeradów-Zdrój oraz przez Gminę Mirsk.
Zapraszamy.

Data ostatniego założenia śladu: 16.02.2019r.

Sezon turystyczny 2019 w Geoparku i wieży widokowej !!!

Sezon turystyczny podobnie, jak w latach ubiegłych rozpocznie się 1 maja 2019r., ale ścieżka naziemna Geoparku wiodąca od Krobicy do Przecznicy jest dostepna dla turystów cały rok. Mapa ścieżki turystycznej "Geopark- śladami dawnego górnictwa kruszców" jest dostępna tutaj:

Mapa GEOPARK

Mapa dojazdu do Wieży Widokowej

Geopark: Krobica nr 90
Wieża widokowa: ul.Wodna 4, 59-630 Mirsk

Regulamin udostepniania GEOPARK

Regulamin udostepniania Wieży Widokowej

Wieża widokowa jest zlokalizowana na ul. Wodnej 4 w Mirsku przy Zespole Szkół Licealno-Gimnazjalnych. Jadąc od Świeradowa należy przed stacją paliw skręcić w lewo, natomiast jadąc od strony Gryfowa, Rębiszowa należy mijając stację paliw skręcić w prawo. GPS: N:50.965855, E: 15.377949.

Geopark jest to ścieżka turystyczna o długości ok. 8 km, która rozpoczyna się odcinkiem podziemnym w Krobicy nr 90 (wjazd na Kotlinę na przeciw posterunku energetycznego). Udostępnionych dla turystów jest 350 m sztolni po dawnych wyrobiskach górniczych, resztę stanowi trasa naziemna wiodąca stanowiskami związanymi z górnictwem i wydobyciem kruszców.

Jadąc ze Świeradowa, bądź Mirska na skrzyżowaniu w Orłowicach należy pojechać w kierunku Rębiszowa, po prawej mijając Szkołę Podstawową w Krobicy, po lewej stację kontroli pojazdów i posterunek energetyczny. Za posterunkiem należy skręcić w prawo w kierunku Kotliny i po ok. 350 m po prawej stronie znajduje się Geopark wraz z parkingiem. Jadąc od strony Gierczyna, Przecznicy należy skręcić w lewo w kierunku Kotliny tuż za znakiem z nazwą miejscowości Krobica.GPS: N: 50.930041, E: 15.368463.

Mapa całej scieżki turystycznej Geopark jest dostępna bezpłatnie na stronie internetowej
oraz w samym Geoparku i w Centrum Informacji Turystycznej w Mirsku. Aktualne zdjęcia obiektów znajdują się w zakładce GEOPARK i WIEŻA WIDOKOWA.

Przyroda Pogórza Izerskiego (materiały Nadleśnictwa Świeradów)

P A N O R A M A  3D

Oddajemy do dyspozycji Państwa wyjątkową, pierwszą w Polsce, prezentację w formacie panoramy 3D. Obrazy miasta Mirska i jego zabytków oraz okolic Geoparku są wyjątkowe i nie spotykane gdzie indziej na polskich witrynach. Stopień precyzji i rozdzielczości obrazu pozwala na przyjrzenie się szczegółom architektonicznym zabytków miasta na co dzień całkiem nie widocznych dla ludzkiego oka.
Dołączone opisy pozwalają na czytelne poruszanie się po mieście „oczami kamer o wyjątkowych parametrach technicznych”.

Zapraszamy Państwa do niesamowitego spaceru po ulicach i przestrzeniach naszego miasta Mirsk.

Galerie powiązane z artykułem:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego