Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk realizując uchwałę nr XXVII/186/16 Rady Miejskiej Gminy Mirsk z dnia 29 grudnia 2016 r. zaprasza mieszkańców Gminy Mirsk do składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej w formie na dotacji budowę przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków.
Rozpoczęcie naboru wniosków nastąpi z dniem 03.06.2024 r. i będzie trwać do wyczerpania środków finansowych Gminy Mirsk.
Rozpatrywane będą wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymogi określone w uchwale nr XXVII/186/16 Rady Miejskiej Gminy Mirsk z dnia 29 grudnia 2016 r.
Sposób składania wniosków i tryb postępowania:
1) Wnioski o udzielenie dotacji, wraz z wymaganymi załącznikami, należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk (pokój nr 1) w dniach i godzinach pracy urzędu, lub przesłać pocztą.
2) Składane wnioski o dofinansowanie muszą spełniać następujące wymogi:
a) muszą być złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do w/w uchwały,
b) zawierać załączniki wymagane i wskazane w w/w uchwale.
3) Rozpatrzenie wniosków będzie trwało na bieżąco, aż do wyczerpania środków finansowych Gminy Mirsk. Z wybranymi wnioskodawcami zostanie zawarta stosowna umowa o udzielenie dofinansowania.
4) Rozliczenie przyznanych dotacji i wypłata środków finansowych zostanie dokonane za rok 2024, po wybudowaniu i uruchomieniu przydomowej biologicznej oczyszczali ścieków w terminie do 30 listopada, zgodnie z zawartą umową.
5) Osobą upoważnioną do kontaktów z wnioskodawcami oraz dodatkowych informacji udzieli:
Radosław Kuźniar, insp. ds. zarządzania kryzysowego i gospodarki komunalnej, pokój nr 15, tel. 75 64 70 443
6) Ogłoszenie zostało umieszczone na stronie internetowej Gminy Mirsk www.mirsk.pl zakładka: Aktualności i tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Mirsk.
Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk
/-/ Andrzej Jasiński
————————————————————————————————————————————————————————————–
BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW BYTOWYCH – INFORMACJE POMOCNICZE DLA OSÓB ZAINTERESOWANYCH ZŁOŻENIEM WNIOSKU
(część formalno prawna, zgodna z przepisami ustaw Prawo budowlane i Ochrony środowiska)
I. Postępowanie wstępne (wymagana procedura urzędowa przed rozpoczęciem budowy).
1.Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków wymaga zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę w Starostwie Powiatowym we Lwówku Śląskim – wniosek PB-2 z wymaganymi załącznikami.
2. W zgłoszeniu do Starostwa należy umieścić prośbę o wystawienie zaświadczenia zawierającego potwierdzenie nie wniesienia sprzeciwu przez ten organ.
II. Rozpoczęcie budowy i pozwolenie na użytkowanie.
1.Dla budynków istniejących i użytkowanych.
Nie jest wymagane zgłoszenie rozpoczęcia budowy w PINB oraz posiadanie kierownika budowy.
Wymagane jest opracowanie:
– powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej opracowanej przez uprawnionego geodetę i zgłoszonej do ośrodka geodezji powiatowej.
– zgłoszenie do gminy o rozpoczęciu eksploatacji oczyszczalni.
2. Dla budynków nowobudowanych.
Budowa oczyszczalni znajdującej się w projekcie podlega odbiorowi razem z budynkiem. Jeżeli w projekcie budynku nowo realizowanego i w pozwoleniu na budowę jest zbiornik bezodpływowy (tzw. szambo) to można to zmienić (zmiana nieistotna) za zgodą projektanta sanitarnego. Zmianę tą opisaną przez projektanta należy uwzględnić w dokumentacji powykonawczej. W tym przypadku obowiązuje również zawiadomienie gminy o rozpoczęciu eksploatacji oczyszczalni.